ADVIN



Marketing ve vyhledávačích

Publikováno dne: 12.12.2014

Zkratka SEM (z anglického Search Engine Marketing) se do češtiny překládá jako marketing ve vyhledávačích. SEM je součástí internetového marketingu, může mít několik podob, ale vždy se jedná o placenou propagaci ve vyhledávání za účelem zvyšování viditelnosti a návštěvnosti webu.

SEM se zabývá především nákupem placených textových odkazů jako jsou PPC kampaně, dříve i ve formě přednostních výpisů (placený odkaz na klíčové slovo, který je vypisován před jinými výsledky ve vyhledávání za fixní poplatek), s cílem zvýšit viditelnost webových stránek, e-shopů ve výsledcích vyhledávání vyhledávačů jako je Google, Seznam a jiné. Další částí SEM je i SEO (Search Engine Optimazation).

Tato reklama má větší efektivitu a je lépe zacílená než většina ostatních reklam. Je to hlavně proto, že se tyto placené odkazy zobrazují na klíčová slova zadaná uživatelem do vyhledávače a inzerce tedy osloví užší a již zainteresovanou skupinu.

Jednou velkou výhodou SEM je, že můžete změřit přesný počet příchozích návštěvníků, kteří přišli na váš web přes tento placený odkaz.


Přečtěte si naše novinky