ADVIN



Viditelnost webu ve vyhledávačích

Publikováno dne: 31.10.2014

Viditelnost webu, neboli web visibility, je zásadní schopnost webu plnit svůj cíl. Jedná se o schopnost být viditelný ve vyhledávačích, a tedy být jednoduše nalezitelný uživatelem internetu tak, aby web mohl prodávat, šířit informace nebo budovat značku.

V neplacené sekci vyhledávačů se touto problematikou zabývá SEO – Search Engine Optimitazion, tedy optimalizace pro vyhledávače. SEO využívá nepřeberného množství nástrojů, jak dosáhnout svého cíle. Správné SEO zajišťuje pro majitele daných webových stránek, že se jejich web bude ve výsledcích fulltextového vyhledávání zobrazovat na předních pozicích pro daná klíčová slova. Díky této pozici pak následně přivede na web více uživatelů s perspektivou jejich přeměny na zákazníka. Z výzkumů vyplývá, že podstatná většina uživatelů navštíví weby, které jsou umístěny na předních příčkách ve vyhledávání (do třetí až páté pozice). Co se týká webů na dalších stránkách vyhledávání, jejich návštěnost se snižuje.

Mezi nástroje jak zvýšit viditelnost webu můžeme mimo jiné zařadit copywriting, tvorbu jednoduchých webových stránek (tzv. Microsite), budování zpětných cenných odkazů (linkbuilding), PR články, email marketing, viral marketing, atd.

Existuje i placený způsob zvýšení viditelnost webu. V tomto případě můžeme uvést například PPC kampaně či bannerovou reklamu.

 


Přečtěte si naše novinky