ADVIN



Jak na Facebook v roce 2011?

Publikováno dne: 9.2.2011

Popularita Facebooku v ČR je stále na vzestupu a ani v roce 2011 se to jistě nezmění. Současné tři miliony uživatelů to jasně dokazují.

 

Firemní profily na Facebooku

Marketingová komunikace a reklama na internetu prostřednictvím Facebooku je stále více využívána firmami jako podpora pro jejich webové stránky a komunikaci. Facebook je nepochybně marketingově velice zajímavým mediem, které má své silné, ale i slabé stránky, na které je potřeba při tvorbě kampaní na facebooku myslet.

Hlavním problémem, o kterém se přesvědčilo mnoho firemních projektů na Facebooku, je jejich nedostatečná výkonnost a návratnost. Firmy totiž od svých facebookových projektů očekávaly, že veškerý obsah jim budou tvořit sami členové komunity (uživatelé), což se ale nestalo. Devadesát procent návštěvníků Facebooku je především konzumenty obsahu, zatímco skutečných tvůrců obsahu je přibližně jen 1%.

 

Firemní profily v budoucnu

Tento počáteční neúspěch ale není důvodem k zastavení celého marketingového projektu. Facebook je specifické medium a je potřeba se s ním naučit správně zacházet. A to bude ze strany firem chtít asi více energie a invence, než si doposud připouštěly. Bude nutné se více zaměřit na kvalitní obsah, který danou komunitu zaujme a propojovat více firemní weby, jejich funkce s prostředím Facebooku (například pro snadnější šíření firemních informací).

Kdo to letos nevzdá, bude mít v roce 2012 konkurenční výhodu, nebo minimálně znalosti, jak pracovat s komunitou a jak nejlépe využívat možností sociálních sítí.


Přečtěte si naše novinky